tisdag, augusti 08, 2006

Postbils tankar.

I en postbil är man själv, själv med massa paket lite post, och några tankar. Oftast så finns tiden där oxå.
Tiden tar ifrån en båda paketen, posten och tankarna. Paketen och posten är ändå inte egna så det gör inte så mycket. men egna tankar det hinns oftast inte med. men ibland så är det lugna dagar. Idag var en sådan dag. Jippie!


Jippie(2) jag har tappat min banan!

Det hände mig för någon dag sedan, jag skulle som sig bör äta en gul och fin banan.
Men plötsligt, plötsligt så sliter sig bananen sig ur mitt grepp, med sådan kraft att det måste ha varit en väldigt nyttig och enerigirik banan.
Först blev jag så klart ledsen, jag hade ju sätt fram emot att fylla min hungrande mage med härligt gul banan.
men nån sekund senare så blev jag glad.
Det var nämligen en rättvisemärkt och
KRAVmärkt banan. På varje tappad
Banan går det enligt min forskning
hela två bananer.
(en tappad + den jag äter i stället)
det vill säga mer pengar till bönderna
som lever på att odla fram bananerna
till mig.

Hade det där emot varit en vanlig dålig banan.
Då hade det i stället blivit mer gift, mer jobb
För Bönderna som tvingas jobba för att andra ska
Kunna leva i lyx, mer underlag för andra företag
som bara bryr sig om att kunna köpa en.. öhhhh
ny bättre kamera???

Varken min lillebror eller bananen på bilden har någonting med dagensblogg att göra.
Kram

Inga kommentarer: